top of page

Recensie boek de verboden vrouw spreekt van Pamela Kribbe.

De verboden vrouw spreekt is het zesde boek van Pamela Kribbe. Het is een boek dat je zeker kan helpen wanneer je een innerlijke reis aan het maken bent. Pamela krijgt gechannelde boodschappen van Maria Magdalena en schrijft haar eigen interpretatie daarvan hier op. Er zit een psychologisch onderlaagje onder de boodschappen, dat hetgeen ze beweert geloofwaardig maakt.

Als je niet zeker bent of je met de goede zaken voor je innerlijke reis bezig bent, is dit boek een mooi kompas. Pamela legt uit waardoor het komt dat er in de huidige vorm van de maatschappij zoveel waarde wordt gehecht aan de mannelijke vorm van energie en niet aan de vrouwelijke. Volgens haar heeft ieder mens zowel mannelijke als vrouwelijke energieën en is het de kunst om ze allebei toe te laten. Balans van beide energieën zijn cruciaal om een uitgebalanceerd en zinvol leven te kunnen leiden.

In het tweede gedeelte van het boek staan veel oefeningen die je hierbij kunnen helpen.

Om niet te vergeten:

Verder staat vanaf nu de biohack over klaprozen online op gratis ledenpagina op mijn website.

Extra: de vragen van de Hebban leesclub en mijn antwoorden.

Leesclub hebban. Boek: de Verboden vrouw spreekt van Pamela Kribbe.

1 Verwachting en waarom schreef je in

Hallo leden van deze leesclub! Ik (Ibolya) zal mezelf voorstellen. Als boekenfan van de eerste orde, ben ik 1,5 jaar geleden begonnen aan het vervullen van een droom, het schrijven van een boek. Omdat ik in die tijd ook een huis aan het bouwen was en een nekhernia had, ben ik nu pas aan het herschrijven begonnen. Ik hoop door mee te doen aan boekenclubs te leren waar we als lezer op letten en wat we uit een boek voor een informatie halen. Verder lees, verslind ik boeken als ik er de tijd voor kan maken. Zoals velen misschien herkennen heb ik te veel hobby’s en ideeen om uit te werken in de 24 uur die we per dag hebben. Kortom ik verveel me geen seconde en moet bewust keuzes maken waar ik tijd voor ga maken. En daar is deze boekenclub een van. Ik hoop op een leuke tijd! Veel leesplezier allemaal !

door Ibolya Moor30 augustus 2018

+1

Omdat ik zelf een boek aan het schrijven ben dat een crossover is tussen roman/thriller en wetenschap en esoterie. Ik verbind het geheel aan elkaar en het heeft dus volop mijn aandacht! Wil je meer over mij te weten komen? Ik heb een website www.ibolyamoor.com en een fb pagina ibolya moor schrijf je blij. Ik ben erg benieuwd waarom mensen dit boek willen lezen.

door Ibolya Moor30 augustus 2018

+1

Daar geloof ik ook in al laat ik iedereen zijn eigen pad bewandelen. Ik ben als Jehovah's Getuige opgevoed, maar ik kan me daar al 22 jaar niet meer in vinden. In geen een geloof meer, omdat zij de regels opstellen wat je mag denken en doen en dat is volgens mij strijdig met het recht op vrije wil waarmee je geboren bent. Daardoor heb ik wel veel bijbelkennis en leg ik teksten onder een vergrootglas om uit te vinden wat er nou eigenlijk bedoeld wordt of dat het onzin is. In ieder geval kijk ik er kritisch naar. Toen ik ziek werd ben ik op het spirituele pad gekomen en daar voel ik me thuis. Tijdens mijn zoektocht naar genezing kwam ik erachter dat er op mijn Hongaarse familie een Vloek rust. Daar ben ik druk mee bezig geweest en deze ervaring verwerk ik in een boek, maar het is een fictie boek gebaseerd op deze ervaring.

door Ibolya Moor03 september 2018

+1

Ik heb geen onderzoek naar Maria zelf gedaan, dus ik kan daar geen mening over geven. Ik snap wel dat ze switcht van mannelijk en vrouwelijk , voor mij is het niet verwarrend, omdat ik het zelf ook zo zie. Wetenschap is voor mij heel belangrijk, als basis. In mijn(fictie) boek onderbouw ik het verhaal met wetenschappers en aanhalingen. Maar desondanks vind ik het een leuke ervaring om te zien dat pamela dus dezelfde route heeft afgelegd dan ik om te komen waar ze staat.

2 De cover en de titel, passen ze bij het boek?

door Ibolya Moor14 september 2018

+1

Net het boek uitgelezen, dus ik ben helemaal bij. De cover vind ik mooi. Zacht, vrouwelijk, mysterieus wat helemaal past bij het boek. Ik vraag me wel af wat de blaadjes en de takjes op de cover betekenen. Mmm ik merk dat ik nu echt veel intensiever naar de cover kijk, dan normaal.De kleuren hadden wij mij betreft wat feller gekund, maar dat is persoonlijke smaak. De titel moest ik enorm aan wennen, want in eerste instantie zette het mij op het verkeerde spoor. Het is zo dat MM spreekt via Pamela spreekt, maar eigenlijk is het onderwerp dat wat we als ziel hier op aarde komen doen. Het is niet het levensverhaal wat ik door de titel verwachtte te gaan lezen. Omdat tijdens het lezen bleek dat dit boek ook geschikt is voor mannen die hun vrouwelijke kant willen gaan ontplooien, klopt de vrouwelijke omslag. Maar voor vrouwen die hun mannelijke kant willen gaan ontplooien zou iets "mannelijks" voor mijn gevoel er bij moeten. M.a.w. er ontbreekt iets. Het is te eenzijdig.

oor Ibolya Moor17 september 2018

+1

Ik had vannacht een aha moment voor wat betreft de cover. De afbeelding is androgyn en dat is precies waar de schrijfster naartoe wil gaan. Alleen is dat het resultaat van het toepassen van hetgeen in het boek staat in plaats van aantrekking die de cover (denk ik) moet uitstralen om te gaan lezen . Mij trekt in eerste instantie androgyn niet aan ( al is het wel mijn uiteindelijke doel, vrouw met beide energien in balans). Of zit ik mis? Wat vinden jullie ervan? Wat moet een cover bij jullie teweeg brengen?

3 In het boek gaat het over channeling

Was je al bekend met deze term. Zo ja, vind je het goed uitgewerkt in het. Indien nee, ben je na het lezen van het boek wijzer geworden omtrent channeling en wat het betekent?

door Ibolya Moor03 september 2018

+1

Leesvoer en stof tot nadenken. Of het nu MM is of de reis die Pamela gemaakt heb, zou ik graag van haar willen weten. Maar ze schrijft dat ze dit gechanneld heeft gekregen. Wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is. Ieder mens creeert namelijk zijn eigen werkelijkheid. Ik vind het heel mooi dat ze aan de hand van een dialoog een heel lastige kwestie aan het uitleggen is.Jammer dat dat niet echt uit de verf komt.

door Ibolya Moor16 september 2018

+2

Ook ik was al bekend met de term channeling. Je hebt een aantal manieren waarop je gechanneld kunt worden zoals Saskia hierboven al bespreekt. Ik struikel ook een beetje over het feit dat ze helder wetend is en dan een gesprek voert. Naar ikzelf inschat ben ik vaak ook helder wetend, maar durf daar nog niets mee. Een gesprek kan ik het zeker niet noemen, want het is een weten. Maar wellicht dat Pamela hier zelf wat licht op kan werpen. Verder vind ik de boodschap helder, maar dat komt omdat ik met deze materie bekend ben. Ik denk dat anderen hierover struikelen, maar waarschijnlijk is dat ook niet de doelgroep dan. Ik bespeur bij mezelf steeds weer dat ik het channelen wat wantrouw, als ze met de insteek over man en vr. energie dan had ik er minder moeite mee gehad. Want is channeling nu wel of niet subjectief? Iets weten, is nl subjectief. Alle waarheden zijn ook subjectief, het is maar net aan welke zijde je staat. Dus tja ik ben niet overtuigt, dat het gechanneld is, maar wel dat de boodschap die ze met dit boek de wereld in slingert zeer waardevol is. En wat maakt het dan nog uit of ik wel of niet overtuigt ben of het gechanneld is of niet?

4 Het boek heeft een inleiding een deel 1 en deel 2. Wat vind je van deze indeling?

door Ibolya Moor17 september 2018

+1

Ik vond het hele boek interessant. De oefening van in je buik zakken doe ik nu dagelijks. Vannacht had ik er zelfs een droom bij. Ik sloeg een blauwe wesp weg. Letterlijk ik werd er wakker van. Blauw staat voor vijfde chakra ( mijn euvel en waar ik veel mee aan de gang ben ) en wesp. Staat voor het toelaten van de vrouwelijke energie. Huh hoezo past het?!

door Ibolya Moor18 september 2018

+2

Ik vond juist deel 1 voor mij bevestigend en niet eens zo lastig om te lezen. Ik snapte waar het over ging. Deel 2 zie ik als een bonus.

5 In het eerste deel vertaalt Pamela haar channeling met Maria Magdalena in en vraag antwoord gesprek. Er is hierover in het leesclubcafe ook over gesproken.

Wat vind je van deze manier van vertellen en uitleggen?

Heb je alles kunnen begrijpen?

door Ibolya Moor18 september 2018

+1

Deel 1 vond ik op zich makkelijk lezen al was de materie die behandeld werd behoorlijk pittig. Om nou te zeggen dat ik het een vloeiend gesprek vind , nee dat zeker niet. En daarin kan ik me vinden in de opmerking van @saskia dat het wat gekunsteld over kwam. Dus schrijfstijl vond ik niet zo denderend, maar de inhoud wel. Ik ben erg geinteresseerd in de vijfde dimensie en het ontwikkelen van je vr en man energie. Verder vermoed ik omdat ik nog weinig met channeling op zich te maken heb, daar snel een weerstand op heb. Onbekend maakt onbemind. Maar wat onbekend is kan er wel degelijk zijn.

6 Was er iets dat je speciaal is opgevallen in het boek, dat kan iets zijn over de schrijfstijl, of een boodschap of iets anders. Of is er iets wat speciaal voor jou in het boek lijkt te staan.

door Ibolya Moor24 september 2018

+1

Vermoedelijk bedoeld de schrijfster het anders, tenminste zo interpreteer ik het. Als je bij voorbaat denkt dat gevoelens van boosheid, angst, woede etc er niet mogen zijn dan duw je het weg. Ik heb dat te lang gedaan in mijn leven en moet juist ze leren te uiten. Het heeft me letterlijk ziek gemaakt. Ik leer dat het hele scala van emoties er mogen zijn en dat deze je laat zien waar je op dat moment staat. Je mag ze voelen en dan afvragen wat ga ik ermee doen? Voor mij is het boos worden op zichzelf al niet goed voor me, maar als ik het voel kan ik wel merken waarover ik boos word. (eerst voelde ik het niet, kreeg alleen migraine etc) Dan kan je beslissen hoe je die boosheid gaat gebruiken . B.v. voor een constructief gesprek etc. Want woede geeft je ook kracht, maar doe het niet blindelings, want dan maakt het meer kapot dan je lief is. Idem voor angst, jaloezie et.

7 Vraag van Tommy: vind je dit een vrouwenboek, of kunnen mannen dit ook lezen en van leren?

door Ibolya Moor24 september 2018

+2

Ik ben het met bovenstaande commentaren helemaal eens! Het is geschikt voor mannen en vrouwen, maar zoals de schrijfster zelf al schreef zitten veel mannen in hun mannelijke energie en daar hoort spiritualiteit niet bij. Maar er zijn mannen die wel interesse in spiritualiteit hebben en dan is het boek zeker geschikt .

8 Het tweede deel van het boek bevat boodschappen die Pamela tijdens channeling door heeft gekregen. Ook zitten in dit deel opdrachten om zelf te doen. Wat vond je van dit deel, heb je wat gehad aan de boodschappen, heb je ze gebruikt en welke sprak je het meeste aan.

door Ibolya Moor26 september 2018

+1

Deel 2 vond ik een waardevolle aanvulling op deel 1. De meditatie van naar je buik gaan heeft heel wat met mij gedaan en ik doe hem nog steeds. Omdat ik ze allemaal maar even heb gedaan, ga ik ze allemaal nog eens een voor een af. Ik merk dat ik nog heel vaak totaal niet geaard rondzweef en dat maakt mij instabieler. De gewone aardingsmethodes zijn blijkbaar minder grondig dan deze die Pamela hier geeft. Ik mis de audio niet echt. Het is een boek dus is het om te lezen. het zou een aanvulling kunnen zijn, maar als ik daar naar op zoek ben dan vind je er zat op you tube.( tja niet deze dan)

9 a Een standaard leesclub vraag is of het boek je heeft geraakt. Is dat bij dit boek wel of niet het geval? Of anders gezegd, wat deed dit boek voor jou of met jou?

b Heb je nog iets gemist in deze leesclub waar je het graag over zou willen hebben?

door Ibolya Moor30 september 2018

+1

Het boek heeft mij een zgn kompas aangereikt. Het paste zo in het proces waarin ik zit en het gaf aan dat waar ik mee bezig ben klopt. Verder ben ik van mening dat elke waarheid zich in ieders hoofd afspeelt. Alles is subjectief. Voor de schrijfster is dit haar waarheid en dat hoeft niet de mijne te zijn. Ik haal eruit wat bij mijn waarheid past. De rest doet er eigenlijk niet toe.

10 Voor de leesclub begon heb ik naar de verwachtingen gevraagd. Zijn deze uitgekomen. Zou je het boek aan iemand ander aanraden?

door Ibolya Moor1 seconde geleden

De verwachting is niet geheel uitgekomen. De titel heeft mij op het verkeerde been gebracht. Uiteindelijk vind ik het wel een waardevol boek, op een andere manier dus dan de titel deed vermoeden. Ik zou het alleen aanbevelen voor mensen die echt geinteresseerd zijn in het spirituele en al wat "kennis" hebben opgedaan.


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page