top of page

Deel 2 Zelfbeheersing wegwijzer nummer 7.


In het boek de weg naar succes, duikt Napoleon Hill diep in het onderwerp zelfbeheersing. Om een blog niet te lang te laten worden, ben ik in mijn vorige blog niet ingegaan op nog 2 aspecten die met dit onderwerp te maken hebben:

1) Tolerantie

2) Het feit dat je aantrekt wat je uitstraalt.

Als je succesvol wilt worden in hetgeen jij wilt, is het heel belangrijk om tolerant te zijn naar andere mensen. Als je niet tolerant bent, dan heb je al gauw een oordeel over andere mensen, zaken en dingen. Ik voel me niet prettig bij mensen die altijd en overal over oordelen. Voor mij voelt dat alsof ze zichzelf beter voelen dan de rest, en dat vind ik onaangenaam. Dus zal ik me niet gauw aangetrokken voelen tot iemand die niet tolerant is.

Maar wat vind jij? Tot welke soort mensen voel jij je sneller aangetrokken?

1) iemand die altijd oordeelt?

of tot

2) iemand die je in je eigen waarde laat?

Wanneer je minder snel oordeelt zullen mensen je leuker en aantrekkelijker vinden. Ook zullen zij sneller bereidt zijn om met je samen te werken, dan wanneer je vaak een oordeel klaar hebt staan. Het vergt echter wel zelfbeheersing, want je wordt zo gauw in de verleiding gebracht om te oordelen. Het vergt hard werken aan jezelf om daadwerkelijk niet te oordelen en echt jezelf te zijn, want oordelen is mensen eigen.

Authenticiteit en tolerantie maken je dus tot een prettige persoonlijkheid. Prettige persoonlijkheden trekken in het algemeen eerder mensen aan. Deze mensen zijn ook eerder bereidt om jou te helpen op jouw weg naar succes. Hoe meer mensen naar jou toetrekken, des te succesvoller zul je zijn in alles wat je onderneemt. Je hebt immers mensen nodig om succesvol te zijn.

Word jij door deze uitleg uitgedaagd om zelfbeheersing te gaan ontwikkelen?

Laat je het me weten?

Blije groet,

Ibolya Moór

Schrijver van het boek de Vloek van de Hongaarse familie Moór.

Mijn volgende blog gaat over de gewoonte om meer werk te doen dan waarvoor je betaald wordt; de 8ste wegwijzer naar succes.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page